جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: درمان کودکان مبتلا به بیماری اس‌ام‌ای معروف به «وردینگ هافمن» برای ۵۳ بیمار شناسایی شده این دانشگاه، در دولت سیزدهم رایگان شده است.

درمان رایگان کودکان مبتلا به «هافمن» دربیمارستان اکبر مشهد

به گزارش قدس خراسان، ایوب توکلیان اظهار کرد: بر این اساس تمام خدمات درمانی کودکان مبتلا به بیماری اس‌ام‌ای شامل تزریق و خدمات توان‌بخشی در واحد توان‌بخشی و فیزیوتراپی، کاردرمانی حسی و کاردرمانی حرکتی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این دانشگاه در مرحله نخست ۱۴ بیمار زیر ۱۰ سال را بر اساس اولویت به روش تزریقی و ۱۳نفر را به روش خوراکی تحت درمان قرار می‌دهد که امیدواریم سطح پوشش این بیماران گسترش یابد.

همچنین پزشک فوق تخصص اعصاب اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: بیماری اس‌ام‌ای یک بیماری ژنتیکی است که سبب می‌شود به تدریج سلول‌های شاخ قدامی نخاع که مسئول حرکت اندام‌ها هستند، از بین بروند.

مهران بیرقی طوسی افزود: بیماری اس‌ام‌ای نخستین بیماری ژنتیک دنیاست که درمان آن با ژن درمانی محقق شده است و در حال حاضر دو نوع دارو شامل داروی تزریقی به نام «اسپینرازا» ساخت کشور آمریکا و شربتی به نام «ریسدیپلام» برای درمان آن وجود دارد.


وی ادامه داد: هزینه این داروها بسیار گران است به طوری که قیمت هر ویال داروی تزریقی حدود ۹۰ میلیون ریال است که تزریق ویال‌ها برای بیمار باید تکرار شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.